„Știi, e mare păcat să nu iei seama la toate minunățiile din jur”, îi răspunse Ariciul.

„Și se vor întâmpla mai rar din pricina asta?” se miră Iepurașul.

„Întotdeauna vor fi minunății în jurul nostru”, fu de acord Ursul, „dar tare bine ar fi ca, mai devreme sau mai târziu, să le și vedem…”

„12 luni magice”, scrisă Katerina Kulik și ilustrată de Natalia Serstiuk, se remarcă ca o apariție de seamă printre cărțile publicate de editura Humanitas Junior, oferind celor mici o călătorie vie prin anotimpurile schimbătoare. Această carte, recomandată tinerilor cititori cu vârste între 2 și 6 ani, este nu doar o carte de povești, ci și o invitație de a explora și aprecia lumea naturală.

Fiecare pagină a cărții ne poartă prin anotimpurile schimbătoare, alături de trei prieteni neobișnuiți – Ursul, Iepurașul și Ariciul. Acești simpatici exploratori ne invită să observăm și să apreciem frumusețea și miracolele naturii, fie că e vorba de o frunză care dansează în vânt sau de un fulg de nea ce se așază cu grijă pe pământ.

Povestea încurajează o legătură profundă cu natura și, indirect, ne predă lecții prețioase despre protejarea mediului. Este o invitație caldă la dialog între părinți și copii despre importanța conservării frumuseților naturale pentru generațiile viitoare. În „12 luni magice”, mesajul strecurat subtil este că fiecare moment merită trăit și apreciat. Cartea ne învață să prețuim lumea înconjurătoare și să găsim bucurie în cele mai simple aspecte ale vieții. Aceste învățături sunt prețioase nu doar pentru micuții noștri, dar și pentru noi, adulții, reamintindu-ne să încetinim ritmul vieții cotidiene și să observăm frumusețea care ne înconjoară.

Ilustrațiile Nataliei Serstiuk sunt un adevărat festin vizual pentru micuții cititori, fiecare detaliu și culoare aducând povestea la viață într-un mod care îi poate captiva chiar și pe cei mai mici dintre cititori.

Recomand cu căldură această carte tuturor părinților care își doresc să insufle în inimile copiilor lor un respect profund pentru natură și un sentiment de mirare care, sper eu, îi va însoți și atunci când vor deveni adulți. Și, ca bonus, la sfârșitul cărții veți descoperi povestea tradusă în ucraineană, un gest minunat de a celebra diversitatea culturală și de a ne îmbogăți orizonturile, un mic simbol al solidarității față de clipele dificile prin care trece poporul ucrainean.

Puteți cumpăra cartea aici